dimecres, 9 de juliol del 2008

La feina d'un tester

Avui, res de fotos. En faria una a l'oficina, pro segurament em dirien que no per tot el rotllo de la confidencialitat, etc, que estan molt paranoics. Je, i total perquè després es descobreixi que l'"aspiradora" (un ordinador que té instal·lada la build* de l'StarCraft2 i que se suposa que ningú de l'empresa excepte els 10 de l'equip sabem que existeix, d'aquí el nom en clau) es podia obrir perfectament amb el login normal de qualsevol, o sigui que el primer que passés per allí l'hagués pogut penjar a la xarxa i au! la gran catàstrofe. Però bé, no m'estranya, el que no sé és si és Blizzard només o si la desorganització és un mal endèmic de les empreses de certa magnitud. No sabeu el que m'ha costat aconseguir una alfombreta pel mouse...!

Per altra banda, informar-vos que avui he penjat el meu primer bug* del WoW! I renoi amb el bug! Tant testar la nova expansió, tant Litch King amunt i avall, i resulta que jo obro el Wow clàssic bàsic per fer un personatge i allà a l'explicació de la classe "Bruja", un error gramatical d'aquells tan macos. Els que teniu el Wow el podeu buscar, això perquè veieu que la meva feina és d'allò més senzilla: juga, que et trobes un error, pam! a la base de dades, i quan et diuen que està corregit, doncs vas i ho comproves. Això, a grans trets, és clar ^^

De totes maneres, m'està costant situar-me: no només és el joc en sí al qual no havia jugat, sinó les eines de testeig, les bases de dades, els "parcheados"*, la manera de treballar dels nois, els informes diaris i setmanals... Perquè us feu una idea, si a les 10h havia detectat el bug, fins que no he comprovat que no estigués ja "reportat", he buscat les IDs de les frases, que si l'screenshot, el redactat sota unes estrictes normes formals, etc. han passat 2 hores! I a les 12 toca cantina, ves quina cosa, i el meu cos que ja s'ha adaptat a aquests horaris tan europeus...

Pro no em preocupa, els nois són molt amables i sempre m'ajuden quan tinc un dubte, l'Ivo tb m'està a sobre per veure que tal el meu "training", i sé que d'aquí una mica tot es tornarà més mecànic i fàcil, i més val, perquè a mida que s'acosti la data de llançament, la quantitat de feina augmentarà exponencialment... Ah, per cert! He sentit pels passadissos que el llançament és a les 12 de la nit d'un dia de novembre i que l'empresa obliga a tots els treballador a ser-hi, i com que a més serà Halloween i hi ha la tradició de fer un concurs de disfresses... Res, que es pot muntar una bona festassa. Estic impacient :D

Vocabulari pels profans:
*build: versió d'un joc destinada a ser testada, i que cada cert temps s'actualitza amb els errors anteriors ja corregits (en teoria).
*bug: error
*parche: actualització d'un joc

4 comentaris:

TAU ha dit...

Uala hauries de fer alguna foto d'amagat de l'oficina i que no es vegi el joc (que de fet, deu ser tan bonic com tots però no es deu poder apreciar) i així podem veure l'ambient de treball!

Et recomano que redueixis les fotos fins a 1200 px de costat pq es carreguen més ràpid i es veuen prou be! (es nota que ting GANA de fotos. Tot i que els textos els llegeixo tots eh! Apa que jo també vaig a treballar!

Anònim ha dit...

sort que poses lo del vocabulari pels profans pq ja anava una mica marejada...!!
M'encanten les fugues d'informació empresarial, més per principi que per utilitat...
altea

Sara ha dit...

Anna! Ostras, quant de temps sense saber res de tu. Me n'alegro que hagis reobert el teu blog, així em mantindré mínimament informada dels teus passos en el teu apassionant món laboral. Bufff... em sona tant estranya la teva feina! Però ha de molar un munt que et paguin per jugar.

Àpali, una abraçada ben forta des de Lleida.

Pablo ha dit...

Ja ho diu aquell conte:

Juga que jugaràs...
... els errors hauràs de localitzar.