diumenge, 17 de juliol del 2011

Menjar, quin plaer


Els meus últims viatges m'han portat a descobrir la gastronomia de regions de la península com són Andalusia, Albacete o l'Algarve. Mica en mica vaig aprenent els noms dels plats i, si tinc sort, la manera de cuinar-los. Alguns són assequibles per les meves humils arts culinàries, d'altres prefereixo tastar-los sempre que en tinc l'oportunitat. En tot cas, tots mereixen que els mencioni en una llista que he fet per no oblidar-los.

Dues parts del porc que estan delicioses: secreto ibérico / presa de paleta ibérica

A Almansa, ajoarriero (plat fet amb bacallà), gachamigas (la versió sense bacallà de l'ajoarriero), manitas de cerdo i el meu preferit, l'ajo mataero (veure foto, acompanyat d'un plat de moje).

He provat el rabo i las orejas fritas i he de dir que el primer m'ha sorprès gratament mentre que el segon era massa cartilaginós pel meu gust.

La pringá (la carn del caldo triturada i adobada) es menja en forma de montadito a Sevilla.

A Valverde del Camino vaig provar els calamares del campo, que no és res més que tires de pebrot verd i vermell i anelles de ceba arrebossats com es faria amb els calamars, queda genial.