diumenge, 22 d’abril del 2012

Mehndi

Ahir a la festa de preparació del casament de l'Shrenik i la Juhi em van pintar les mans amb mehndi. És un ritual nupcial indi que dura fins al casament, que és el dimecres. Van pinta'ls-hi les mans a totes les dones de la festa, però depenent de la relació amb els nuvis els dissenys eren més o menys rics; n'hi havia que cobrien els braços i tot. Amb mi s'hi van estar una bona estona amb cada mà i la manera de treballar-ho us sorprendrà: fan els dibuixos amb mini mànegues de pastisser! Em van preguntar quins motius volia, alguna cosa que m'agradés, i em van agafar tan desprevinguda que no vaig saber què respondre i la Neera, la germana de la Sukeshi, els hi va dir a les noies: "Feu-li paons". Al principi és una pasta tova que es va anar assecant al llarg de la vetllada fins que va agafar un color taronja claret. I poc a poc es va enfosquint fins que aquest matí...
Encara no m'he atrevit a mullar-me les mans!

1 comentari:

pilar ha dit...

Aquí falta una foto de Anna de cuerpo entero, con el traje de la boda.